Stijgen in Google door een betere title-tag en description

je concurrent in Google verslaanJe kunt heel makkelijk stijgen in Google doordat je een betere titel en omschrijving van je site hebt, waar de mensen vaker op jouw titel klikken dan op die van je concurrent.

Het is een opmerkelijk reactie van Google, die aan de andere kant ook weer heel begrijpelijk is. Als je een betere titel en omschrijving van je site maakt, krijg je namelijk meer kliks. Zodoende vindt Google jouw site relevanter dan die van je concurrent. Daardoor kom je na een tijdje hoger dan je concurrent te staan. Zonder dat je hoeft te werken aan linkbuilding of je site technisch hoeft aan te passen.

Hoe werkt het?
De title-tag en de description zijn die metatags die verschijnen in de zoekmachines. Het is dus van groot belang dat daar een verleidelijke tekst staat die uitnodigt om op te klikken.

Bekijk even deze twee titels:
1. Bedrijfsnaam | home
2. Nieuwe klanten krijgen een korting van 20 % op al onze producten
Waar zou jij op klikken?

Als je steeds meer klikken genereert dan diegene die boven je staat, wisselt Google na een tijdje jullie om.

Daarbij komt dat de titel (de zogeheten metatag title) ook nog nog eens de beste plek is om je zoekwoord neer te zetten en je slaat twee vliegen in één klap.

Als je nou precies wilt weten, hoe nu de beste titel (maar ook andere teksten voor op je website) moet schrijven, moet je je even opgeven voor mijn workshop webteksten schrijven.

Lees direct andere artikelen hierover

Laat wat van je horen

*

Houd mij op de hoogte van nieuwe reacties.