7 verleidelijke titels voor je website

Op de workshop Webteksten en SEO die ik gisteren op het ROC Aventus gaf, vertelde ik iets over het belang van ‘verleidelijke titels’. Die moeten internetbezoeker verleiden om op de site te klikken, of anderszins een bepaalde actie uit te voeren. Ik kreeg direct de vraag:

Wat zijn dan verleidelijke titels, René?

Als ervaren tekstschrijver heb ik daarom een lijstje gemaakt. Ook in jouw specifieke geval is een verleidelijke titel voor je website namelijk heel goed mogelijk:

  • De goedkoopste carbon wielen van Nederland
  • Schrijf je hier in voor mijn nieuwsbrief en ontvang een gratis e-book
  • Bestel je funkadootjes online en krijg 25 % korting
  • Nu 3 jaar garantie op onze laptops!
  • Boek nu uw midweek op ons park en krijg direct € 100,- korting
  • Bij onze slagerij krijgt u bij 2 worsten er één gratis
  • Schrijf u nu in voor onze workshop en verdien geld met je website

Met deze voorbeelden moet je zelf ook een verleidelijke titel kunnen schrijven. Let wel op het maximale aantal tekens van 65, anders verschijnt de titel niet helemaal in Google maar staat er op het eind van de zin ….

6 gedachten over “7 verleidelijke titels voor je website”

  1. Getallen werken ook erg goed. Dus

    bijvoorbeeld: 10 tips om bij de beste zoekresultaten van Google te komen of 50 dingen die mis kunnen gaan tijdens het bloggen of iets dergelijks.

  2. Headlines/titels

    zijn de zaken bij uitstek om te testen. Want wat zou er in dit voorbeeld het beste resultaat boeken?

    1. 2 worsten kopen en de derde

    gratis
    2. 3 worsten kopen en 2 betalen
    3. 2 worsten voor de prijs van 3
    4. Koop 4 worsten aan halve prijs
    5. Koop 4 worsten aan -50%

    Klinkt belachelijk maar het is best mogelijk dat je behoorlijke verschillen ziet 😮

    Dave

  3. @Edwin, goede

    aanvulling. Zeker voor blogpost werken getallen erg goed (zie ook de titel van deze post…)

    @Dave, Dit zou je zeker in bv Adwords prima

    kunnen testen. Voor de organische resultaten is het iets lastiger omdat al die verschillende pagina’s natuurlijk een andere ranking hebben.

  4. Met een

    multivariable test kan je dat perfect gaan testen in de organische resultaten

    Ik denk dat ik daar maar eens een beginnerscursus moet starten

    daarvoor 😮

    Dave

  5. Allemaal goede koppen die converteren, denk ik. Ik ben ook wel geïnteresseerd in de waarom vraag. Waarom bijvoorbeeld converteert

    deze kop zo goed? “Bij onze slagerij krijgt u bij 2 worsten er één gratis” Spreken we een bepaalde doelgroep of is dit meer algemeen geldend?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twee − 2 =

We gebruiken analytische cookies en sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze Cookieverklaring. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten