Natuurlijk vind ik dat de focus op SEO moet liggen als je een webshop begint. Ga voor waardevolle content en zorg voor relevante links. Maar uiteindelijk draait elke webwinkel om conversie. En daar blijkt met de juiste bestelknop veel voordeel te behalen.
Conversie ratio
De conversie ratio van je webshop verschilt nogal in welke branche je je bevindt. Maar met de beste bestelknop voor je webwinkel kun je dat verhogen tot wel 35%.
Beste bestelknop webshop
De Amerikaan Perry Belcher heeft uitgebreid getest naar de beste bestelknop voor webshops die hij beheerde. Uiteindelijk kwam hij tot onderstaande knop.
Gratis bestelknop webshop
Je mag van Perry de button gratis gebruiken. Klik dus op het plaatje met je rechtermuisknop en sla hem op op je computer. Ook veranderingen, euro’s in plaats van dollars, iDeal-logootje en In Winkelwagen in plaats van Add To Cart vindt hij geen enkel probleem. Er zijn ook online tools om de bestelknop te wijzigen.
Het enige dat Perry terugvraagt, is dat je een reactie achterlaat op een van de vele plekken waar hij actief is.
Video
Bekijk ook onderstaande video waarin Perry Belcher uitlegt wat zo goed is aan deze bestelknop.
Heel nuttig artikel. Bestaat er ook een “beste” button voor contact buttons?
Leuk, maar waar zijn de onderzoeksresultaten?
Een van de vele splittesten stond hier… :
antonysblog.com/split-test-split-test-belcher-button/Ik ben zeer benieuwd naar de onderbouwing van dit onderzoek.
wat een lelijke bestelknop. Lijkt op zo’s ongewenste pop-up
Interessant artikel. Toch denk ik dat wij in Nederland anders kijken naar bestelknoppen. Ik denk namelijk dat het noemen van USP’s tijdens een bestelproces belangrijker zijn dan een gekleurde bestelknop.
@Hendrik : onderzoekje?
Heel nuttig artikel