Een webwinkel begin je op deze manier

Het lijkt zo makkelijk. Je registreert een domeinnaam, neemt een goedkoop hostingpakket en vervolgens met een gratis software-pakket begin je je eigen webwinkel. Je moet dan echter niet vreemd opkijken dat:

  • het aantal bezoekers tegenvalt
  • de conversie´s tegenvallen

Net als een gewoon bedrijf is het zaak je goed voor te bereiden. Doe eens gek en begin met een ouderwets marktonderzoek. Bedenk dat goedkoop vaak duurkoop is. Bespaar daarom niet op de mogelijkheid om te kunnen testen en varieren. Voor een zo hoog mogelijke conversie zijn je webteksten ook van groot belang.

Call-to-action
Daarna komt de promotie van je site. Zorg dat die goed gevonden kan worden door Google. Schrijf wervende titels met het zoekwoord erin. Vergeet de call-to-action niet. Uiteindelijk gaat het erom dat je professioneel overkomt. Bezoekers kopen daadwerkelijk iets als ze vinden dat het betrouwbaar is.

Betaling
Ook de betaling moet betrouwbaar overkomen. Zonder iDeal kun je bijvoorbeeld geen webwinkel meer beginnen. Dat zijn zomaar wat tips op een rijtje, die ik in de loop der jaren bijeen heb gesprokkeld, toen ik webwinkels heb begeleid met hun teksten of het seo-gedeelte.

Cursus
Mijn vriend Dave uit Belgie heeft er veel meer verstand van. Hij heeft 8 weken durende e-commerce-cursus opgezet, waarin alle aspecten die het met maken van een webwinkel aan bod komen. Dit is het programma:

  • Week 1 – Marktonderzoek
  • Week 2 – Keyword research & Planning
  • Week 3 – Website Constructie
  • Week 4 – SEO
  • Week 5 – Linkbuilding
  • Week 6 – Adwords
  • Week 7 – Analyseren website
  • Week 8 – Marketing

Desnoods krijg je persoonlijke begeleiding. Schrijf je hieronder in, en de eerste video krijg je binnenkort in je mailbox.

Aanvulling: actie is voorbij

6 gedachten over “Een webwinkel begin je op deze manier”

  1. Helaas totaal niet mee eens…..het gaat om wat er op je bankrekening komt 😮

    Een site met een conversie van 0,2% kan meer geld opbrengen dan een site die 5% heeft…

    Dave

  2. Dave heeft op zijn

    blog een interessant artikel hierover geschreven. Conversies is niet

    alleen het aantal klikken, maar of de bezoeker juist doet wat je als website-eigenaar wilt. Dat is natuurlijk vaak een sale of een lead.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 × een =