De video kwam vrijdag al uit, maar ik zag het pas gisteravond voor het eerst. Ik werd erop geattendeerd door de nieuwsbrief van Marketingfacts die er al over had geblogd.
De internetwinkel Wehkamp.nl is namelijk genomineerd voor de Thuiswinkel Award 2010. Om daar de aandacht op te vestigen hebben ze een geniale video gemaakt. Het lijkt alsof de Amerikaanse president Barack Obama eraan meewerkt.
De verhaspeling van ‘Yes we can’ naar ‘Yes Weh Kamp’ is niet alleen ontzettend origineel, de uitvoering en montage van de film is ook heel goed gedaan. Maar het sterkste komt nog. Wehkamp (of hun reclamebureau) heeft kennelijk de juiste connecties met Obama, want het staat ook op zijn eigen site. Dat is wel de grootste stunt van deze hele actie:
Haha, het is gisteren ook al op de Amerikaanse t.v. geweest en de presentatoren maar afvragen wie Wehkamp is. Geniaal rené!
De viral is leuk de verhaspeling is flauw.
Hahahaha, ik lig helemaal krom van het lachen. Vooral dat Obama het op zijn eigen website heeft gezet is prachtig. Ik had het nog niet gezien, bedankt voor het delen. You have made my day! 😀
Eric