Abonnees op je nieuwsbrief moet je in de watten leggen. Je geeft ze als eerste een korting op je product of dienst en je probeert alleen zinvolle mailings de deur uit te doen.
Een nieuwe abonnee op je nieuwsbrief krijg je niet zomaar. Daar moet je moeite voor doen, vertrouwen winnen. Iets weggeven, zoals bijvoorbeeld een gratis ebook of whitepaper is een prima manier.
Zo heb ik al enkele jaren ebooks en whitepapers voor nieuwe inschrijvers. En natuurlijk vergeet ik niet de bestaande abonnees datzelfde ook aan te bieden. Zo’n whitepaper of ebook moet natuurlijk wel waarde hebben. Anders schrijven de mensen zich niet in. En daarna moet je ook zinvolle nieuwsbrieven gaan schrijven.
Een klant van mij had een opmerkelijke actie om nieuwe nieuwsbriefabonnees te krijgen. Covadis Softwareontwikkeling en webapplicaties gaven een persoonlijk bedrukte badhanddoek weg. Een uiterst sympathieke actie die binnen een mum van tijd geslaagd was.
Inderdaad Rene… Door de drukte om iets op te zetten op internet, vergeet je vaak de dingen die toch wel belangrijk zijn..
Iets geven om iets te krijgen…
dank je wel voor de info