Killer Content | Artikelen waar je wel naartoe moet linken…

Een blog of een nieuwsitem op je site is mooie manier om artikelen neer te zetten over onderwerpen die met je website te maken hebben. Maar hoe schrijf of maak je nou content die gelezen wordt en waar naartoe mensen graag willen linken? Door Killer Content te creëren.

Dat veel bezoekers naar je site krijgen niet vanzelf gaat, is langzamerhand wel bekend. Vaak kijken mensen eerst rond op allerlei sites. Als mensen al een keer eerder op je site zijn geweest, zijn ze veel sneller geneigd een conversie te doen.

Killer Content

Maar hoe schrijf je nou artikelen die gelezen worden? Dat is de belangrijkste vraag! Dat gaat met name om artikelen die:
1. de moeite van het lezen waard zijn en
2. waarvan mensen het leuk vinden om te delen

Naamsbekendheid

Content die bijblijft, heeft geen bewuste commerciële invalshoek. Het gaat om naamsbekendheid van je bedrijf. Een ander doel is het verhogen van de rankings op long-tail-zoekwoorden, maar dat is met Killer Content altijd ondergeschikt aan het eerste doel.

Out off the box

Killer Content schrijven betekent bijna altijd out-off-the-box denken. (Dat vertelt Dave trouwens al jaren…). Goed gelezen artikelen op internet hebben bijna altijd een van de volgende aspecten (en soms vaak meerdere) in zich:

Vaak is het ook een combinatie van bovenstaande factoren.

Vergeet SEO

Een artikel hoeft niet per se lang te zijn. Vergeet het SEO-aspect van minimaal 300 woorden als je iets wilt schrijven dat gedeeld moet worden. Korter mag (langer ook trouwens). Het hoeft ook niet per se te bestaan uit veel tekst.

Belangrijk is vaak wel:

Werkwijze

Uitgaande van één of twee belangrijke zoekwoorden doe je zoekwoordonderzoek naar alternatieven. Over zoekwoordonderzoek gaan we het hier niet hebben…., -kijk maar verder op deze site-. Van daaruit maak je een lijstje van alternatieve zoekwoorden en synoniemen.

Dit rijtje is alleen om inspiratie te krijgen. Doe bij voorkeur een brainstormsessie met totaal verschillende mensen. Dat geeft de beste ideeën.

De tweede stap is het maken van een map. De belangrijkste zoekwoorden zet ik middenin een groot leeg vel en probeer daar totaal verschillende invalshoeken bij te verzinnen. Bij die invalshoeken zet ik vervolgens mijn ideeën.

Voorbeelden van invalshoeken zijn:

  • Gezondheid
  • Zakelijk
  • Relatie
  • Beroemd
  • Succes

Bij elke invalshoek probeer je een post te verzinnen die een van de aspecten als humor, sex of drama in zich heeft.

En dat leidt tot de volgende voorbeelden (horen bij totaal verschillende websites overigens):

  • Kale mannen zijn juist sexy
  • Zelf de indianentooi van Joan Franka maken
  • Waar haalt Marco van Basten zijn Greve-schoenen?
  • Chinese relaxballen geven juist stress
  • etc. etc.

Tot slot

Probeer altijd reactie’s en discussie uit te lokken. Vraag er soms specifiek naar.
Ik kan nog iets op je blog zetten zodat mensen automatisch een mailtje krijgen bij een nieuwe reactie op het blog. Dat leidt tot wederkerende bezoekers.

Publiceer altijd het artikel direct op Twitter en Facebook (en maak minimaal 1 interne link, voor de content dieven op internet)

En als laatste tip:

Zogeheten ‘How-to’s’ werken altijd! Lees dit maar eens:

SUCCES

René Greve is ook te vinden op www.tekstschrijver-info.nl.

Lees direct andere artikelen hierover

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *