De Amerikaanse webwinkel Amazon is al jaren mijn favoriet. Ze zijn de grootste ter wereld en dat is niet voor niets. Door uitgebreid te testen en nogmaals te testen, halen zij de meeste omzet binnen.
Hun credo is dan ook:
Denk altijd vanuit de klant!
Toen ik aan het rondsnuffelen was op hun site en aan het zoeken of ik mijn nieuwe ebook Linkbuilding via hun zou kunnen verkopen, kwam ik een aantal geweldige tips tegen. Als marketeer en als schrijver spraken mij vooral de aanbevelingen voor het schrijven van de juiste titels tegen. Ik wil ze jullie als lezer niet onthouden:
Doen:
- Schrijf Elk Woord met een Hoofdletter
- Gebruik cijfers (2 in plaats van twee)
- Houd het kort
- Vermeld kritische informatie (wat zou de klant missen als hij het niet koopt! RG)
- Maximaal 50 karakters
Niet doen:
- Hele titel in KAPITALEN
- De woorden De, Het, Een, En en Of met een hoofdletter => niet doen
- Vermeld geen verkoopinformatie
- Woorden als uitverkoop en Sale
- Geen subjectieve oordelen als Beste Koop etc.
- Gebruik je bedrijfsnaam alleen als je product ook zo heet
En het mooie is, deze tips werken gewoon. Amazon heeft dat al voor je uitgezocht. Je zou daarom wel gek zijn om ze niet direct toe te passen. Ik heb dat dus direct gedaan met mijn e-book… 😉
Goede tips 🙂 copyblogger.com heeft ook erg veel goede tips met betrekking tot producten verkopen en sales pagina’s maken