Linkbuilding met persberichten insturen

Een van de makkelijkste manieren van linkbuilding is het publiceren van een persbericht. Als je echt iets heel bijzonders hebt te vermelden, krijg je vanzelf linken naar je website. Vergeet daarom nooit je website te vermelden in je persbericht en in de mail naar de redactie.

Vaak is de nieuwswaardigheid iets kleiner. Voor je eigen doelgroep kan het echter wel zeer lezenswaardig zijn. Daarvoor heb je dan tal van websites waar je je eigen persbericht zelf kunt plaatsen. Soms kijkt er nog een redactie naar, maar meestal ook niet.

Zet in je persbericht wel een hyperlink naar je website met de juiste zoekwoorden. In mijn geval zou dat dan bijvoorbeeld zijn: Door Rene Greve, SEO-specialist.

Hieronder een handig rijtje waar je gratis je persbericht kunt plaatsen. Als je nog meer weet, zet ze dan gerust in een reactie, dan zet ik het erbij.

Databanken: Betaald persbericht plaatsen

Mocht je dus nog meer websites weten die gratis persberichten met hyperlinks plaatsen, zet ze dan even in een reactie.

Aanvullingen van mijn lezers:

  • OnlinePersberichten
  • Emea
  • WebwinkelNieuws

15 gedachten over “Linkbuilding met persberichten insturen”

  1. Hoi René, handig lijstje, thanks!

    Ik doe veel met Artikelpost (http://www.artikelpost.nl)- krijg zowaar bezoekers binnen dankzij artikelpost. Maar als je artikel toch geen PR heeft, hebben links dan wel zin? Zelf heb ik het idee van wel, met name dan voor de exactere woorden. Wat denk jij?

  2. @Rowena; ze staan er bij

    @Jedidja, Artikelpost is geen dienst om persberichten te plaatsen, maar andere artikelen. Daar zal ik binnenkort een blogpost over schrijven. In SEO geldt dat elke link er eentje is, dus ook als websites geen PR hebben. Belangrijker is dat de pagina/website over het juiste onderwerp gaat.

  3. Belangrijk bij het schrijven van een persbericht is dat het vooral GEEN advertentie is! Laat de markeingkreten dus achterwege en geef relevante informatie.
    Nieuws eerst, leuke details later en zorg dat je geen belangrijke zaken vergeet, zoals contactinfo en zorgen dat je op de opgegeven adressen en telefoonnummers ook echt bereikbaar bent voor commentaar.

    Geef de redacteur een stuk dat je makkelijk kunt ‘knippen en plakken’ en de kans op publiciteit wordt meteen een stuk groter.
    Tips en trucs vind je op http://www.persbericht.nl

  4. We hebben die pagina speciaal gemaakt omdat we veel vragen op dat gebied krijgen. Velen beseffen onvoldoende dat een persbericht een heel ander doel dient dan een advertentie.
    Verspreiden van advertentie waar ‘persbericht’ boven staat, levert alleen ergernis op en dito imagoschade. Hier geldt dat voorkomen beter is dan genezen!

  5. Ook een webwinkel kan een gewoon persbericht maken. Een adverterend persbericht is meestal gewoon een advertentie waar ‘persbericht’ boven staat. 😉

    Als je het gewone format voor een persbericht volgt kun je uitstekend commerciele producten of diensten onder de aandacht brengen. Je hoeft dus geen non-profitinstelling te zijn om persberichten te kunnen versturen.

  6. @René, ok, ben benieuwd naar je artikel over artikelpost!

    Verder wordt het voor webwinkels al gauw een adverterend persbericht, of informerend met uiteraard als doel reclame te maken voor je product, en links te plaatsen.

  7. @ Lisa, je hebt gelijk hoor. Er zit ook wel verschil tussen een adverterend artikel en een informerend maar wel wijzend op je webwinkel artikel. Toch?

    ps. Je link is niet optimaal 😉

  8. Bedankt voor het handige lijstje, overigens vind ik dat een goed persbericht idealiter zelfs een combinatie is tussen informatie en commercie.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vijftien − 13 =