Rogier Kind: Een goede marketeer focust zich op doelgroepen

Steeds meer bedrijven maken gebruik van internet marketing om hun product of dienst onder de aandacht te brengen. De meeste doelgroepen maken namelijk gebruik van internet. Ze oriënteren zich daar en als ze zien dat een bedrijf actief is op het web, is de kans op een lead of een klik aanzienlijk groter.

Rogier KindDat de jongeren van tegenwoordig actief zijn op het web staat buiten kijf. Een bedrijf dat veel met jonge mensen communiceert is Stageplaza.nl. Ik had een interview met Rogier Kind, hun internet marketeer, over hun redenen om aan internet marketing te doen.

Waarom is internet marketing belangrijk voor Stageplaza?

Het internet biedt de mogelijkheid om onze doelgroepen direct te bereiken. We kunnen heel gericht content schrijven en doelgroepen online overtuigen dat wij dé oplossing hebben voor het probleem dat ze hebben. Dit resulteert in meer traffic, meer loyaliteit en het opbouwen van een positief merkimago.

Welke instrumenten van internet marketing zetten jullie in?
Geoptimaliseerde landing pages, e-books, blogs, twitter, Google News, Google Adwords, Facebook, Hyves, LinkedIn en Flickr. We hebben een eigen online nieuwsredactie en voeren een actief online persbeleid. Verder natuurlijk de usual SEO activiteiten.

Wat is jullie motto op het gebied van internet marketing?
“Marketing gaat niet alleen om het promoten van een product of dienst. Een goede marketeer durft zijn product even opzij te zetten om zich vervolgens geheel te focussen op de doelgroepen die hij wilt bereiken.”

Wat is het belangrijkste internet marketinginstrument voor jullie en waarom?
Op dit moment nog goede geoptimaliseerde landing pages, aangezien we daar de meeste traffic naar onze website mee genereren. Maar 2010 zal voornamelijk in het teken staan in het opbouwen en uitbreiden van een Hyves en Facebook Community. Het is een echte uitdaging om een succesvolle community te hebben, dat is echt onbetaalbaar!

Kun je een voorbeeld noemen van een succesvol internet marketinginstrument?
Wij hebben een gedeelte van onze website ingericht voor journalisten en redacteuren. We publiceren al onze persberichten online. Wat je ziet gebeuren, is dat surfende journalisten onze website vrijwel direct vinden. Zo kloppen journalisten bij ons aan, in plaats van andersom, en belichten zij onze organisatie al snel positief in hun artikelen.

Hoe is de verhouding met gewone marketingactiviteiten?
We doen vrijwel alles online. We adverteren nooit traditioneel. Zonde van het geld, slecht meetbaar en gewoonweg overbodig… Wel richten we ons nog altijd op kranten, magazines en tv met ons persbeleid. Laatst weer een reportage op EenVandaag met een miljoen kijkers, dat blijft altijd de moeite waard!

Tot zover het interview met Rogier Kind van Stageplaza.nl.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

5 × een =