SEO draait steeds meer om content

In Amsterdam vond vorige week de Search Engine Strategies plaats. Helaas was ik zelf verhinderd (ik gaf zelf een workshop), maar het is hét toonaangevende evenement voor iedereen die met zoekmachinemarketing te maken heeft.

Gelukkig wordt er daarna veel over geblogd en de presentatoren zetten hun presentaties online. De presentaties van drie vooraanstaande Nederlandse SEO-mensen zet ik daarom hieronder.

Joost de Valk: “SEO draait om content”

De presentatie van Joost de Valk had als conclusie dat SEO zich voornamelijk op content gaat richten. De techniek wordt steeds minder van belang, ook al omdat de meeste website’s SEO-vriendelijk zijn gebouwd.

Eduard Blacquière: “Velen doet nog steeds niet aan SEO”


In 2009 en 2010 gaf Eduard Blacquière ook al aan dat veel bedrijven en organisaties niets of nauwelijks aan zoekmachinemarketing doen. Bekijk zijn conclusies in de presentatie hierboven.

Sander Tamaëla: “SEO is voor de hele organisatie”

Volgens Sander Tamaëla is het de bedoeling dat voor SEO de hele organisatie meewerkt. Net zoals Joost is hij van mening dat SEO om content gaat en dat kan de SEO-specialist niet alleen.

Een algehele conclusie is moeilijk te geven. Voor zover ik het heb kunnen meekrijgen, zijn alle sprekers het erover eens dat bedrijven en organisaties moeten innoveren.

Lees direct andere artikelen hierover

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *