Zet het keyword in je domeinnaam

Van de on-page-SEO-factoren is de titel verreweg het belangrijkste. In de zogeheten metatag title kun je het beste je belangrijkste keyword vooraan zetten. Maar zelfs als je zoekwoord verderop in de titel staat, heeft het nog veel effect.

Maar er zijn natuurlijk meer factoren van je eigen website die een rol spelen. Na de titel blijkt het het veel waarde te hebben om je keyword in de root van je domein te hebben staan. Dus bijvoorbeeld www.jekeyword.nl.

Vaak is dat domein echter al vergeven. Probeer daarom andere combinaties waarbij je in ieder geval je belangrijkste zoekwoord in het domein hebt staan, bv www.jekeywordlessen.nl. Met een streepje mag, maar heeft niet te voorkeur omdat dat voor Google ‘spammy’ kan overkomen.

Met een tool van YourHosting (aff.) kun je zien welke domeinnamen nog vrij zijn. Je kunt ze ook direct vastleggen.

SUCCES!

8 gedachten over “Zet het keyword in je domeinnaam”

  1. Rene,

    In een eerder artikel (zie onderstaande link) adviseer je om een koppel teken te gebruiken en in bovenstaand artikel zeg je dat het niet de voorkeur heeft?

    Groet Jeroen

  2. Buiten keywords kan het ook prima zijn om een eigen identiteit te creëren met een zelf bedacht catchy woord dat eenvoudig te onthouden is. Dit helpt vaak ook met merk opbouw, omdat mensen geen andere gedachten hebben bij het woord:

    Als de informatie van de website goed genoeg is, gaan mensen op een gegeven moment enkel nog op de websites drukken met dat woord waarmee de titel van elke pagina eindigt.

  3. Persoonlijk zou ik helemaal niet voor een zoekterm kiezen, op de langere termijn zal het alleen maar nadelen met zich meebrengen, tenzij je natuurlijk een A-domein hebt vastgelegd.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vijftien − 11 =