SEO teksten om hoger in zoekmachines te eindigen

SEO teksten zijn webteksten die optimaal scoren in zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo. SEO betekent Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Hieronder staan enkele tips om uw webteksten te verbeteren.

SEO teksten tips

Gebruik allereerst de richtlijnen voor goede webteksten. Dat betekent onder meer:

  • koppen en tussenkopjes (H1 en H2-tags)
  • lead
  • korte alinea’s
  • opsommingen
  • kernachtig
  • spreektaal

In de ‘title tag’ plaatst u de belangrijkste zoekwoorden. Deze titel staat bovenaan in de browser, maar staat ook vetgedrukt in de zoekresultaten. Zorg dus dat de titel uitnodigt om op de site te klikken.

Bodytekst

In de bodytekst moeten de zoektermen op een creatieve doch effectieve manier zijn verwerkt. Teveel is juist af te raden. De richtlijn is 3 tot 5 procent zoekwoord. Er zijn tal van sites waar u deze zogeheten zoekwoordfrequentie kunt meten.

Wissel de zoektermen af met meervouden, synoniemen en vervoegingen.

Als een pagina langer is dan het beeldscherm, maak dan een inleiding waarin de bezoeker direct kan doorklikken naar het onderwerp dat hem aanspreekt.

Voor de goede orde, bedenk dat de webteksten op uw site maar één van de vele factoren zijn die bepalen of u hoog eindigt in bv. Google. Natuurlijk kan ik, als SEO-specialist, u van dienst zijn om een SEO-rapport van uw website te maken.

We gebruiken analytische cookies en sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Door op 'Accepteren' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze Cookieverklaring. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten