Langzamerhand mag als bekend worden verondersteld dat voor een succesvolle SEO-campagne om te scoren in zoekmachines deze 3 elementen essentieel zijn:
- techniek (de structuur)
- content (de webteksten, titels, meta-descriptions, etc.)
- populariteit (links van andere sites) bron: Keesjan Deelstra
Er zijn echter veel meer zaken die een rol spelen. Matt McGee heeft daar een interessant artikel over geschreven. Uitgangspunt is een piramide waarin de top van de piramide het belangrijkste aspect van SEO is. Internet marketeer Karel Geenen heeft er een uitstekende Nederlandse vertaling van geschreven.
Vertrouwen
Opmerkelijk is dat ‘Vertrouwen’ bovenaan staat. Vertrouwen van zowel bezoekers als zoekmachines. Ook Seoguru hecht in zijn online SEO-handboek (een goede handleiding voor beginnende SEO’s) veel waarde aan trust en vertrouwen. In de piramide spelen mond-tot-mond-reclame en de online -community een steeds grotere rol. Het is zeker de moeite waard het hele artikel te lezen. Het staat hier.
Bedankt voor de aandacht Rene!