6 Vragen van een SEO-student

seo-student

Onlangs kreeg ik een rijtje vragen van een Marketing-student die bezig was met een onderzoek. Deze SEO-student deed dat in opdracht van een bedrijf.

Nu krijg ik regelmatig dat soort verzoeken en meestal werk ik er niet aan mee. Dit keer was ik echter in een goede bui en heb zijn vragen beantwoord. Om mijn kennis te delen, hierbij de vragen en antwoorden (kan ik er meteen een volgende keer naar verwijzen…):

Welke online marketing trends verwacht u de komende jaren?
Dat is zo lastig in te schatten. Een paar jaar geleden had niemand bedacht dat Twitter zo’n groei zou doormaken. Ongetwijfeld komt er weer een startup met een dienst/product waar mensen massaal gebruik van maken. Dat moet dan wel op het juiste moment zijn.
Wat er met Google gebeurt, weet ik ook niet. Ik sluit niet uit dat over, pak ‘m beet 10 jaar, Google helemaal niet meer bestaat.

Waarin onderscheid een professionele SEO’er zich?
Die luistert naar zijn klanten!

Waarin kan een bedrijf zich onderscheiden op social media gebied?
Door Google Plus op de juiste wijze in te zetten als SEO-instrument. Dat doet nog vrijwel niemand.

Klopt het dat WordPress sites een groot voordeel hebben wat betreft de vindbaarheid in Google?
Ja en nee. Met de juiste SEO-plugins heb je veel voor op andere sites. Maar als je een goed CMS-systeem hebt en je site is verder ook SEO-vriendelijk is WordPress niet per se een must.

Wat is uw mening over Google Adwords om gesponsorde zoekresultaten te gebruiken?
Kan prima in combinatie met SEO. Het is soms erg lastig om in de organische resultaten hoog te ranken als er veel concurrentie is. Dat kan het rendabeler zijn om ook een Adwords-campagne op te zetten.

Heeft het zin om tijd te investeren in een Google+ bedrijvenprofiel wat betreft zoekmachine optimalisatie?
Kort en bondig: JA!

Mits met bronvermelding (naar dit artikel) mag elke SEO-student deze antwoorden rustig van mij overnemen.

7 gedachten over “6 Vragen van een SEO-student”

  1. Je antwoord op vraag twee: Precies! Veel SEO’ers praten over topposities zonder echt naar de wensen van de klant te luisteren…

    Ps: ik zou het artikel nog wel een keertje doorlezen. Zie meerdere fouten 😉

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

een × een =