Zelf een hype creëren

Jeroen_van_KoningsbruggeHet mooie van een hype is dat je in korte tijd vrij veel bezoekers naar je site kunt trekken. Vaak zijn het bezoekers die je anders niet had gehad. Nu is het vaak onmogelijk om zelf een hype te creëren, maar onlangs heb ik een mooi voorbeeld meegemaakt dat wel werkte.

Een klant van mij adviseer ik op het gebied van social media, linkbuilding en content marketing, ik heb het er al vaker over gehad. Hun blogger heeft een artikel geschreven dat maar liefst 30.000 keer is gelezen in een week tijd. Zelfs bij een conversie van 0,001 % zijn dat 30 nieuwe klanten… Hoe hebben ze dat aangepakt?

1. Via Google Meldingen krijgt mijn klant een melding in de mailbox elke keer als Google het woordje haartransplantatie vindt op het web.

2. Zo kregen ze de melding dat op een forumpagina van het blad Viva werd gesproken over een mogelijke behandeling door Jeroen van Koningsbrugge want ze zien hem steeds met een muts op op televisie. Ook Jeroen zelf heeft kennelijk een Google Alert op zijn eigen naam want hij maakte er een tweet van:

 

3. Ondertussen krijgt Jeroen van Koningsbrugge steeds meer vragen van zijn 300.000 (!!!) Twitter-volgers waarom hij toch steeds met een muts op verschijnt in televisieprogramma’s.

4. Dat was de reden voor mijn klant er zelf een blogartikel over te gaan schrijven. Dat deden ze op hun blog hier.

5. En laat Jeroen van Koningsbrugge dat artikel nou gaan retweeten:

hype creëren

Met als gevolg 30.000 hits op dat artikel!

Als dat geen mooi voorbeeld van bloggen is dat tot gigantische bezoeken leidt, weet ik het ook niet meer.

8 gedachten over “Zelf een hype creëren”

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

16 − een =