ZZP-er in de Zorg | Tips voor je website

De afgelopen tijd heb ik heel wat websites gezien over massage, therapieën, reiki en andere vage zaken. De meeste websites zien er niet uit –behalve die over massage dan… 😉 -.

De meest essentiële zaken worden vaak vergeten of verkeerd gedaan.

Daarom heb ik enkele tips en trucs voor websites van bedrijven die in de zorg bezig zijn, op een rijtje gezet.

1. Zorg in ieder geval dat je een website hebt als zzp-er. Zonder website wordt je niet meer serieus genomen en dat kost je gewoon klanten.
2. Gebruik de juiste kleurenschema. Zeker als je in de zorg bezig bent, kun je al gauw een vaag imago uitstralen. Blauw en wit geeft een betrouwbare uitstraling, net zoals blauw, oranje en wit. Ook rood, geel en wit mag. Maar gebruik alsjeblieft geen kleuren die vloeken met elkaar.
3. Gebruik een professioneel template. Veel websites van bedrijfjes in de zorg worden door een aardige buurjongen of neef gebouwd. Dat is lekker goedkoop. Nou ik je uit de droom helpen. De meeste templates zijn ook gratis.
4. Neem WordPress als CMS-systeem. Je hoeft maar een paar dingetje te regelen (statische pagina’s en een goede SEO-plugin) en je boekt direct goede resultaten.
5. Gebruik een eenvoudig navigatiesysteem. Homepage, je diensten, wie je bent, je prijzen en een contactformulier is in principe genoeg. Vergeet niet een blog of nieuwspagina erop te zetten.
6. Gooi al die speciale effecten, automatisch startende filmpjes en flash-intro’s weg. Daar zit niemand op te wachten.
7. Gebruik het liefst een lichte achtergrond met donkere letters.
8. Popup’s zijn uit den boze
9. Vermijd drukke achtergronden, dag- of tijdsaanduiding (ik heb al een horloge), animatie als handtekening in je mail, gratis websitebezoekers-teller (zet er Google Analytics op)
10. Schrijf regelmatig een nieuwsitem of blogartikel over het vakgebied waar jij verstand van hebt. Des te groter je site, des te leuker Google het vindt.

Tot slot, vergeet niet een verleidelijke titel (met daarin je belangrijkste zoekwoord) te zetten. Je posities in Google zullen enorm stijgen.

3 gedachten over “ZZP-er in de Zorg | Tips voor je website”

  1. Goede tips Rene!

    Wat mij ook nog opvalt op websites van therapeuten is dat ze het op hun homepage voornamelijk over zichzelf hebben, over de soort therapie die men doet en maar heel weinig over met welke klachten/problemen mensen terecht kunnen bij de therapeut.

    Dat is wat ik als zoekende naar een passende therapie toch wel als eerste wil lezen. En dat is ook vaak de zoekterm die iemand invoert in Google: ik weet niet dat ik naar “integrale-neuro associatieve spinale therapie” wil, maar ik weet wel dat ik lage rugpijn heb….

    Groet,
    Jaap Schuddeboom

    1. Helemaal mee eens @Jaap. Wat dacht van deze: ‘Zelf heb ik een lange weg afgelegd en moeilijke periode doorgemaakt om uiteindelijk een goede therapeut te worden’.

      Ja zeg, daar heb ik als cliënt toch geen boodschap aan.

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

14 + 13 =