Een geoptimaliseerde webpagina schrijven

Vaak krijg ik vragen van tekstschrijvers en tekstschrijfsters hoe ze nu precies moeten schrijven om een pagina hoog in Google te laten eindigen. De mythe dat het keyword dan tig-aantal keren op de pagina moet staan en de tekst totaal onleesbaar wordt, doet namelijk nog steeds hardnekkig de ronde.

Eigenlijk is het voor de schrijver van de webpagina heel simpel.

1. Zorg dat er een aparte pagina (met een unieke url) komt voor dat keyword (of combinatie).
2. Die pagina moet een unieke title-tag krijgen, waarin het keyword (-combinatie) vooraan staat (niet langer dan 60 tekens incl. spaties overigens)
3. Die pagina moet ook een unieke meta-description krijgen.
4. De content op die pagina moet over het onderwerp gaan en minimaal 1 keer moet het keyword erin voorkomen (vaker hoeft echt niet)
5. Schrijf dus een lekker lezend artikel (wat de bezoekers van de website leuk vinden, vindt Google ook leuk!) met synoniemen, tussenkopjes en opsommingen.
6. Zorg dat er externe linken naar die pagina komen, met als hyperlink het keyword.
Maar dat laatste heeft dus niet met schrijven te maken.

Zo simpel is het dus. 😉

2 reacties op “Een geoptimaliseerde webpagina schrijven”

  1. Simpel en doeltreffend! Het hardnekkig keyword herhalen is vrij vervelend voor je bezoekers, terwijl je toch voor hun je webpage schrijft? Net zoals het expres fout spellen…

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

×

Powered by WhatsApp Chat

× Stuur ons een appje »

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten